Jag säger bara, LYCKAT!!!

Hallå! :)
Vilken otursdag jag haft idag.. eller är de bara jag som är slarvig..
Påväg till avesta, för att åka ut till horndal, så märker jag att jag min plånbok
inte är med.. Dock så vet jag att jag hade den när jag klev på första bussen..
Kan hända att jag glömde den på busstationen, men jag vet inte, lär iaf ringa
och kolla med vl imorgon.. annars blir det att spärra mitt bankomatkort..
Synd att man lånar pengar och tappar plånboken.. 

I alla fall, Jag går av bussen, tur att jag märkted de i tid.. så jag gick av,
går hem till mamma och cyklar hem till pappa.
Jag och pappa åker ner till busstationen och kollar där, men nej,
inge plånbok där inte. Så vi åker till där de ställer av bussarna och vilken
tur vi har som möter busschafören som körde turen som jag åkte med.
Så vi kollar på den bussen och där ligger den inte heller.

Inte så mycket kvar då att göra, eller jo, vi åker till ica och kollar om någon
vänlig hittat plånboken och lämnat in den där.. Nepp, ingen där inte.
Ja, nu då? Pappa handlar och redan stressad som jag är så ser jag bussen
som står vid busssationen som jag ska med hade jag tänkt, men så tur är,
får jag 50kr av pappa (till bussen från avesta till horndal) och jag rusar iväg och
hämtar väskan och skyndar till bussen..

Ja, jag hamna tillslut ute i horndal där jag mötte sandra.
Men tyvärr ingen plånbok..
Vet ni vad jag hatar mest av allt? ÅNGEST!!.. Sitter på bussen ut till horndal
med en jävla ångest.. ångest över att jag är så klantig och slarvig! Att jag lånar
pengar och tappar plånboken.. Nej fyfan, sån jävla ångest, det är hemskt..
Som tur har jag inte sån ångest längre, det brukar gå över efter en stund..
Men just då ens tankar snurrar runt i huvudet.. då är det fan som värst med ångest!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebeckahogberg

Hejhej! Jag är en tjej på 18 år som gillar att shoppa, festa och massa sånt roligt! Bor i lilla Avesta och där jag även går på gymnasiet, andra året på samhällsprogrammet med inriktning beteendevetenskap.

RSS 2.0